• Ma doare spatele. Poate fi din cauza statului prelungit la calculator?

    Munca la calculator fara pauze, cu o pozitie incorecta a coloanei, care nu se desfasoara in compensatie cu alte miscari, reprezinta o solicitare care uzeaza coloana. Odata aparute durerile de spate, foarte mult ajuta gimnastica medicala. Exercitiile benefice pentru coloana trebuie invatate de la un specialist. Apoi pot fi efectuate, zilnic, acasa.

    "Durerile de spate nu sint caracteristice doar persoanelor mai in virsta, ele afecteaza si tinerii, aparind chiar si la oameni de 20 de ani. Coloana - ax al trunchiului nostru - este supusa permanent unor forte: de la tinutul capului pe umeri pina la purtatul obiectelor, a imbracamintii, la care se adauga statul in picioare, statul prelungit pe scaun. Toate acestea inseamna o solicitare a coloanei. In etapa actuala ne confruntam mai mult cu aceasta patologie a coloanei la tineri. Si asta pentru ca s-a schimbat modul de a trai. Cu alte cuvinte, calculatorul a intrat foarte mult in viata lor - lucrul la computer insemnind o anumita pozitie, o anumita solicitare. Iar noi nu stim sa contrabalansam aceasta solicitare clara pe coloana.

    Daca sintem obligati sa petrecem ore in sir in fata calculatorului, lucrul acesta trebuie sa fie acompaniat si de o tinuta corespunzatoare in restul timpului. O munca la calculator fara pauze, cu o pozitie incorecta a coloanei, care nu se desfasoara in compensatie cu alte miscari, reprezinta o solicitare care uzeaza coloana. Iar uzura se va traduce in primul rind in durere.

    Cu siguranta aceste dureri pe care le aveti sint cauzate de orele indelungi pe care petreceti in fata calculatorului.

    Exercitiile la sala de fitness nu sint solutia pentru durerile de spate !

    Dar sa nu ne inchipuim ca suferinta coloanei este numai durerea, chiar daca ea are parametri de intensitate foarte mare uneori. Uzura poate sa insemne si alt tip de suferinta. Si ne gindim la faptul ca toti nervii care inerveaza membrul superior sau membrul inferior pot sa sufere. Daca problemele sint neglijate, in timp, poate aparea chiar o paralizie, o pareza a nervului care inerveaza mina sau piciorul. Cu atit mai mult trebuie sa fim atenti. Nu vrem sa speriem pe nimeni, dar daca nu sintem atenti la aceste lucruri, cu vremea, putem ajunge la capitolul "Nu ma mai pot inscrie la munca de la calculator, trebuie sa evit munca stind pe scaun".

    Ce solutii exista? Indicat ar fi sa faceti pauza din jumatate in jumatate de ora atunci cind lucrati la calculator si sa incercati sa aveti o pozitie corecta a coloanei cu spatele drept. Dar trebuie sa mergeti si undeva unde sa faceti miscari de relaxare a coloanei. Si asta nu inseamna sala de forta. Sint oameni specializati, kinetoterapeuti, care va pot invata miscari de relaxare a coloanei. Este foarte important sa apelati la specialisti care sa va invete acele miscari de gimnastica medicala specifice si benefice coloanei. Odata invatate, puteti face aceste exercitii acasa. Efectuata zilnic, gimnastica medicala are cele mai bune rezultate.

    Efortul fizic la o sala de fitness, fara recomandare in urma unui control medical si fara a fi indrumat de un specialist, nu ajuta. Ba mai mult, poate face rau. Pe linga de gimnastica medicala, nu trebuie uitat exercitiul aerobic cel mai indicat pentru sanatatea noastra: mersul. Putini oameni stiu ca cel mai apreciat exercitiu aerobic este mersul. Dar, din pacate, este din ce in ce mai putin apreciat.

    Este esential ca muschii, care regleaza importante procese metabolice, sa fie pusi in miscare. Macar de doua ori pe saptamina, 30 de minute de mers pe jos inseamna sanatate curata pentru organism. Oricum, daca va intereseaza intr-adevar sanatatea, cel mai indicat ar fi sa va adresati unui specialist pentru un consult. Acesta va poate indica o conduita terapeutica adecvata situatiei dumneavoastra.

    Durerile de spate nu trebuie neglijate in speranta ca "vor trece". In timp problemele se acutizeaza si se poate ajunge si la pareze ale membrelor inferioare sau inferioare".

    Calculatorul ne "imbolnaveste" spatele: ce e de facut?

    * Pentru a preintimpina problemele cauzate de statul la calculator trebuie sa luam cit mai multe pauze. Este recomandata o pauza de 5 minute la fiecare jumatate de ora de lucru la calculator, pauze in care sa te ridici si sa faci citeva miscari de stretching (n.r.- intinderi).

    * Privirea trebuie sa cada exact pe monitor, capul trebuie sa fie putin mai sus decit nivelul monitorului. Din cind in cind fa citeva miscari de rotire a capului pentru a preveni aparitia modificarilor degenerative (n.r. - de degradare) de la nivelul coloanei cervicale.

    * Mobilierul de birou trebuie ales cu grija pentru a nu deforma. Cind lucrezi mult timp la birou, la calculator, pentru a evita tensiunile musculare, care duc in timp la deformari si tulburari de circulatie, trebuie sa acorzi atentie urmatoarelor elemente: scaunul trebuie reglat in inaltime astfel incit, atunci cind stai asezat la birou, coatele si genunchii sa formeze unghiuri drepte. Bineinteles, cel mai indicat ar fi sa ai un scaun ergonomic.

    * Cind stai pe scaun, spatele trebuie sa fie drept, iar picioarele sa fie asezate pe podea, fara ca genunchii sa atinga marginea scaunului. Pe cit posibil, este bine sa optezi pentru un scaun cu minere de sprijin pentru coate.

    * Rezemarea coatelor pe minere elimina tensiunea permanenta din muschii bratelor si spatelui. Ecranul monitorului trebuie plasat la o distanta de 45-50 de centimetri de ochi. Cind esti asezat pe scaun, partea de sus a ecranului trebuie sa fie la nivelul ochilor si sa fie usor inclinat catre spate.

    In cazul in care esti nevoit sa stai mai multe ore in fata ordinatorului, este indicat sa faci la fiecare jumatate de ora citiva pasi pentru a te dezmorti si pentru a activa circulatia membrelor. De asemenea, este bine ca din cind in cind sa faci miscari de destindere a bratelor, gitului sau picioarelor.

    Daca uiti, poti sa-ti pui pe calculator un script care o data la o jumatate de ora iti aduce aminte sa te ridici in picioare si sa incerci sa-ti dezmortesti spatele.

    * Pozitia clasica de lucru la birou este cea mai uzitata, dar nu si cea mai buna. Postura prelungita de sezind cu picioarele pe sol determina aparitia tulburarilor de intoarcere venoasa cu senzatia de picioare grele si umflate. Daca nu poti renunta la aceasta pozitie, incearca cel putin sa-ti sprijini din cind in cind picioarele pe un scaun, astfel incit sa eviti pozitia lor decliva prelungita.

    MASAJUL

    Masajul este un tratament foarte bun impotriva durerilor de spate. Atentie! Masajul trebuie facut intr-un mod bland, fara sa traumatizezi si mai mult muschiul inflamat. Totusi, daca exista probleme mai grave cum ar fi hernia de disc, cel mai bine este sa apelezi la ajutorul unui specialist.

    MASAJ TERAPEUTIC

    O actiune hiperemianta locala, de imbunatatire a circulatiei( care se manifesta prin incalzirea si inrosireategumentului asupra carora se exercita masajul);induce relaxarea musculara si generala, somato-mentala, creste metabolismul bazal, inlatura lichidulu interstitial de staza, cu accelerarea de resorbtie in regiunea masata; dureri de tip nevralgic. Se recomanda in cazul durerilor de tip nevralgic, muscular sau articulare.

    MASAJ DE RELAXARE

    Efectele fiziologice ale masajului sunt multiple ;se pot clasifica în actiuni locale si actiuni generale. Actiuni locale: o actiune sedativa asupra durerilor de tip nevralgic, musculare sau articulare; o actiune hiperemianta locala, de imbunatatire a circulatiei locale (care se manifesta prin încalzirea si inrosirea tegumentului asupra carora se exercita masajul); induce relaxarea musculara si generala, somato-mentala, creste metabolismul bazal, inlatura lichidele interstitiale de staza, cu accelerarea proceselor de resorbtie în regiunea masata. Actiuni generale: stimularea functiilor aparatului circulator si respirator, avand efecte favorabile asupra starii generale a bolnavului, cu imbunatatirea somnului si indepartarea oboselii musculare. Practicile folosite sunt realizate strict in scop terapeutic sau recuperator si presupun mai multe sedinte consecutive pana la vindecarea completa.

    FIZIOTERAPIA

    Fizioterapia joaca un rol esentialîn tratamentul multor probleme musculo-scheletice. De asemenea poate juca un rol important în reabilitarea si reeducarea fizica a pacientilor

    Proceduri de fizioterapie

    » Curenti galvanici
    Curenti medicali folositi pentru dilatarea vaselor periferice, stimularea circulatiei, oxigenarea tesuturilor, stimularea metabolismului celular, stimularea sistemului imunitar al organismului, relaxarea muschilor, etc.

    » Impulsuri triunghiulare
    Curenti medicali folositi pentru stimularea atat al sistemului muscular cat si a sistemului nervos, stimularea fibrei musculare netede, tratarea constipatiilor spastice si atonice, stimularea muschilor denervati.

    » Impulsuri dreptunghiulare
    Curenti medicali folositi pentru stimularea atat al sistemului muscular cat si a sistemului nervos, stimularea muschilor denervati sau usor denervati, stimularea jonctiunilor neuro-musculare.

    » Curenti ultra reiz
    Curenti medicali folositi pentru scaderea tonusului muscular, ameliorarea durerii, imbunatatirea circulatiei periferice, tratarea unor boli articulare, nevralgii, dureri de spate, nevralgie sciatica.

    » Curenti diadinamici
    Curenti medicali folositi pentru ameliorarea durerilor, imbunatatirea circulatiei periferice, normalizarea functiilor sistemului vegetativ, relaxarea muschilor, tratamentul discopatiei lombare, etc.

    » Curenti tens
    Curenti medicali folositi pentru stimularea nervoasa, inhibitia conducerii durerii, stimularea sintezei de endorfine, facilitarea transmiterii impulsului de-a lungul fibrelor aferente, efect analgezic, etc.

    » Curenti kotz
    Curenti medicali folositi pentru stimularea contractiei musculaturii scheletice, tratamentul atrofiei musculare de imobilizare, tratamentul celulitei, remodelarea siluetei, scaderea in greutate, etc.

    » Curenti interferentiali
    Curenti medicali folositi pentru stimularea tesuturilor din profunzime, stimularea muschilor, imbunatatirea circulatiei locale, reducerea durerii, relaxarea muschilor, normalizarea functiilor vegetative.

    KINETOTERAPIA

    Kinetoterapie profilactica
    Kinetoterapia este una dintre cele mai eficiente si naturale modalitati prin care puteti avea mereu o sanatate fizica si psihica de invidiat. Tratamentul este personalizat si adaptat nevoilor fiecarei persoane in urma unui plan de tratament stabilit de medicul specialist.